Na een aantal dagen bouwen begon het geheel al aardig vorm te krijgen. We hebben besloten om de oude 200tdi te hergebruiken, maar wel volledig te reviseren. Alles nieuw, zuigers, voeringen, lagers, kleppen etc etc. Dus motor volledig demonteren en afleveren bij het revisiebedrijf.
Terwijl de motor bij het revisiebedrijf is gaat de bouw van het frame gewoon door. We hergebruiken ook de oude challenge wings. We vermaken ze alleen naar een iets extremere versie. Achterop hergebruiken we de Warn 8274 lier als achterlier en tussen het chassis hergebruiken we onze toplier een warn M8000. We willen een zo laag mogelijk zwaartepunt dus het reservewiel moet ook zo laag mogelijk. Lager als het chassis gaat niet dus plat op het chassis onder de buis van de trayback. Band steekt iets verder uit zodat het ook als een soort bumper kan dienen. De Odyssey accu's uit de oude auto waren ook nog prima dus deze gaan we hergebruiken.
Er arriveren steeds meer onderdelen voor de auto. We hebben gekozen om de radiator achterop te plaatsen. Door de gewijzigde setup en het grotere vermogen een grotere radiator dan de standaard 200tdi. We hebben bij Allisport een radiator van een V8 besteld. Op deze radiator zit gelijk een frame met 2x ventilatoren om de motor koel te gaan houden. De variabele turbo is ook binnen. Nu is het wachten op de motor zodat alles gemonteerd kan gaan worden.
Frame was klaar en motor kwam ook terug van het revisie bedrijf. Nu konden we uiteindelijk zelf aan de slag om er een complete auto van te gaan maken. Alle onderdelen installeren, passen meten en aanpassen.
Eind product. Helaas tijdens een brand is alles verloren gegaan en zijn we in 2021 weer helemaal opnieuw begonnen.